Domovská stránka | Nejčastejší otázky | Kontakty
 
Newsletter
Jestli chcete dostávat e-mailom nejnovější informace
a novinky, zadejte Váš e-mail

Anketa
Ovplyvňujou crashtesty vaše rozhodování při koupe automobilu?
  67%
  33%

Počet hlasů: 15281
Hledat
Značka 
Kategórie 
Hodnocení 
 
Euro NCAP, organizace hodnotící bezpečnost vozidel, představila nový systém hodnocení zaměřený na celkovou bezpečnost aut. Jde o nový přístup k hodnocení bezpečnosti, který bude motivovat výrobce, aby vyráběli komplexně bezpečné automobily.
Euro NCAP dnes uveřejňuje aktualizované výsledky výzkumu dostupnosti ESC v celé Evropské unii. Výzkum ukázal, že nabídka ESC v jednotlivých státech EU se liší...
Euro NCAP s radostí oznamuje, že nyní testuje novou kategorii vozidel, tzv. „pick-upy“, a dnes uveřejňuje výsledky tří jejich zástupců - Nissanu Navara, Isuzu D-MAX/Rodeo a Mitsubishi L200...
Euro NCAP testuje naplno  27. 12. 2007
Euro NCAP dnes uveřejňuje výsledky šesti vozidel: Daihatsu Materia, Mazda 2, Honda Civic, Mercedes Benz třídy C, Renault Laguna a Volvo V70...
Toto vozidlo dosáhlo u Euro NCAP jedněch z nejlepších výsledků co se týče bezpečnosti dětských cestujících...
Domovská stránka  Malé vozidlá  Chevrolet Matiz

Chevrolet Matiz


Čelní a boční náraz Ochrana chodců Ochrana dětí
Čelní náraz
Zatažení bezpečnostního pásu způsobilo, že hrudník figuríny spolujezdce byl více vychýlený než hrudník řidiče. Toto vychýlení se použilo i při výpočtu míry ochrany dospělých cestujících. Tvrdé konstrukce v oblasti dopadu kolen představovaly možné nebezpečí pro kolena a stehna řidiče i spolujezdce. Slabá byla i ochrana spodních částí nohou řidiče.

Boční náraz

Stlačení hrudníku řidiče pri bočním nárazu naznačuje nepřijatelné vysoké riziko smrtelných poranění, proto je poslední hvězdička v hodnocení dospělých cestujících přeškrtnutá.

Ochrana dětských cestujících

Na sedadle spolujezdce by se neměla používat dětská sedačka orientovaná proti směru jízdy, protože airbag v této poloze nelze nijak deaktivovat. Přítomnost upevnění systému ISOFIX na zadních sedadlech nebyla dostatečně výrazně vyznačená a vozidlo v tomto směru nesplnilo kritériá Euro NCAP.

Systém na připomínání připoutání bezpečnostním pásem

Matiz tento systém nemá.

Ochrana chodců

Nárazník vozidla nezískal žádný bod, protože nedostatečne chránil chodce.





kompletní výsledky testŮ

čelní náraz - hlava
Kontakt hlavy vodiče s airbagem
stabilní
Kontakt hlavy spolujezdce s airbagem
stabilní
Volant
- posun dozadu
žádni
- posun nahoru
žádni
- boční posun
10mm doprava
čelní náraz - hrudník
Kontakt s volantem
žádni
Posun předního sloupku karosérie dozadu
45mm
Pevnost kabíny pro cestující
stabilní
čelní náraz - horní části nohou, kolená a pánev
Přítomnost tvrdších částí
ano: zapalovací skřínka, sloupek řízení, spodní část konzoly, výměník tepla
Intenzivní zatížení kolen
ano: konzola přístrojové desky, zapalovací skřínka, sloupek řízení, spodní část konzoly, výměník tepla
čelný náraz - dolní části nohou, chodidla a kotníky
Posun pedálu dozadu
žádni
Posun pedálu nahoru
spojka - 49mm
Průnik do pedálového prostoružádni
Boční náraz - airbagy
Airbag na ochranu hlavy
ne
Airbag na ochranu trupu
ne
ochrana dětí
Dětské sedačky použité při testování

- sedačka pro 18-měsíční dítě
Britax-Romer Baby-Safe ISOFIX Plus, orientace proti směru jízdy, využívá upnutí systému ISOFIX a podpůrný rám
- sedačka pro tříleté dítě
Britax-Romer Duo Plus ISOFIX, orientace ve směre jízdy, využívá upnutí a horní upevnění systému ISOFIX
dětské sedačky - čelní náraz
Výstražný štítek na deaktivaci airbagu
Textový a obrázkový výstražný štítek pevně připevněný na obou stranách sluneční clony spolujezdce
Pohyb hlavy dopředu

18-měsíční dítě (za spolujezdcem)
ochráněný
tříleté dítě (za řidičem)
ochráněný
Ochrana hrudníka

- 18-měsíční dítě: celkové zatízení
dobrá
- 18-měsíční dítě: vertikální zatízení přiměřená
- tříleté dítě: celkové zaťaženie
přiměřená
- tříleté dítě: vertikální zatízení dobrá
dětské sedačky - boční náraz
Ochrana hlavy

- 18-měsíční dítě (na straně nárazu)
ochráněný
- tříleté dítě (na nenarazené straně)
ochráněný
Zrychlení hlavy

- 18-měsíční dítě dobré
- tříleté dítě dobré



řidič čelní nárazpasažér čelní nárazřidič boční náraz


 Ochrana:
výborná    adekvátní    dostatečná    slabá    velmi slabá   


Copyright © 2005 CRASHTEST.SK
Source of information: WWW.EURONCAP.COM
počet návštev: 1 378 508 od XI.2005