Domovská stránka | Nejčastejší otázky | Kontakty
 
Newsletter
Jestli chcete dostávat e-mailom nejnovější informace
a novinky, zadejte Váš e-mail

Anketa
Ovplyvňujou crashtesty vaše rozhodování při koupe automobilu?
  67%
  33%

Počet hlasů: 15281
Hledat
Značka 
Kategórie 
Hodnocení 
 
Euro NCAP, organizace hodnotící bezpečnost vozidel, představila nový systém hodnocení zaměřený na celkovou bezpečnost aut. Jde o nový přístup k hodnocení bezpečnosti, který bude motivovat výrobce, aby vyráběli komplexně bezpečné automobily.
Euro NCAP dnes uveřejňuje aktualizované výsledky výzkumu dostupnosti ESC v celé Evropské unii. Výzkum ukázal, že nabídka ESC v jednotlivých státech EU se liší...
Euro NCAP s radostí oznamuje, že nyní testuje novou kategorii vozidel, tzv. „pick-upy“, a dnes uveřejňuje výsledky tří jejich zástupců - Nissanu Navara, Isuzu D-MAX/Rodeo a Mitsubishi L200...
Euro NCAP testuje naplno  27. 12. 2007
Euro NCAP dnes uveřejňuje výsledky šesti vozidel: Daihatsu Materia, Mazda 2, Honda Civic, Mercedes Benz třídy C, Renault Laguna a Volvo V70...
Toto vozidlo dosáhlo u Euro NCAP jedněch z nejlepších výsledků co se týče bezpečnosti dětských cestujících...
Domovská stránka  Kompaktné vozidlá  Kia Cerato

Kia Cerato


Čelní a boční náraz Ochrana chodců Ochrana dětí
Čelní náraz
Hrudník spolujezdce byl vystavěn většímu tlaku od zatažení bezpečnostního pásu než hrudník řidiče, což se též použilo i při výpočtu míry ochrany dospělých cestujících. Posun pedálů směrem dozadu představoval riziko pro spodní části nohou řidiče a vozidlo za to bylo penalizováno. Taktéž ztratilo body za části přístrojové desky, které by mohly poranit kolena a stehna spolujezdce.

Boční náraz

Při bočním nárazu se síly zvláštním způsobem přenesly na páteř figuríny, čímž se zmenšily síly naměřené v jejím hrudníku. Vozidlo za to bylo penalizováno a za ochranu hrudníku nezískalo ani jeden bod. Za ochranu břicha dostalo jen 0,08 bodu ze čtyř možných, a to kvůli zatížení, kterému bylo břicho po dobu zkoušky vystavěno. I když k tomu bylo vozidlo způsobilé, Kia se rozhodla nezaplatit si nepovinnou nárazovou zkoušku do sloupu, kterou by mohla ukázat účinnost záclonového airbagu.

Ochrana dětských cestujících

Na sedadle spolujezdce by se neměla používat dětská sedačka orientovaná proti směru jízdy, protože airbag v této poloze nelze nijak deaktivovat. Výstražný štítek upozorňující na tento fakt byl pouze v angličtině a byl viditelný jen tehdy, když byla sluneční clona sklopená. Vozidlo proto v této oblasti nezískalo žádný bod.

Systém na připomínání připoutání bezpečnostním pásem

-

Ochrana chodců

Za nedostatečnou ochranu chodců nezískaly nárazník ani přední hrana kapoty žádný bod. Stejně je na tom i ochrana hlavy dospělého chodce (0 bodů).



,

kompletní výsledky testŮ

čelní náraz - hlava
Kontakt hlavy vodiče s airbagem
stabilní
Kontakt hlavy spolujezdce s airbagem
stabilní
Volant
- posun dozadu
12mm
- posun nahoru
méne než 1mm
- boční posun
26mm doprava
čelní náraz - hrudník
Kontakt s volantem
žádni
Posun předního sloupku karosérie dozadu
žádni
Pevnost kabíny pro cestující
stabilní
čelní náraz - horní části nohou, kolená a pánev
Přítomnost tvrdších částí
ano: konzola spodní části přístrojové desky, sloupek řízení a nastavovací páka, konzola spínacího přístroje, středová konzola, odkládací skřínka (v přístrojové desce)
Intenzivní zatížení kolen
ano: konzola spodní části přístrojové desky, konzola přístrojové desky, sloupek řízení a nastavovací páka, konzola spínacího přístroje, středová konzola, odkládací skřínka (v přístrojové desce)
čelný náraz - dolní části nohou, chodidla a kotníky
Posun pedálu dozadu
spojka - 132mm
Posun pedálu nahoru
spojka - 56mm
Průnik do pedálového prostoružádni
Boční náraz - airbagy
Airbag na ochranu hlavy
ano
Airbag na ochranu trupu
ano
ochrana dětí
Dětské sedačky použité při testování

- sedačka pro 18-měsíční dítě
Britax-Römer Baby-Safe Plus Universal, orientace proti směru jízdy, využívá bezpečnostní pásy dospělých cestujících
- sedačka pro tříleté dítě
Britax-Römer Duo ISOFIX Plus, orientace ve směru jízdy, využívá upnutí a horní upevnění systému ISOFIX
dětské sedačky - čelní náraz
Výstražný štítek na deaktivaci airbagu
Obrázek a pouze anglický text na vnitřní straně sluneční clony spolujezdce.
Pohyb hlavy dopředu

18-měsíční dítě (za spolujezdcem)
ochráněný
tříleté dítě (za řidičem)
ochráněný
Ochrana hrudníka

- 18-měsíční dítě: celkové zatízení
přiměřená
- 18-měsíční dítě: vertikální zatízení přiměřená
- tříleté dítě: celkové zaťaženie
dobrá
- tříleté dítě: vertikální zatízení dobrá
dětské sedačky - boční náraz
Ochrana hlavy

- 18-měsíční dítě (na straně nárazu)
ochráněný
- tříleté dítě (na nenarazené straně)
ochráněný
Zrychlení hlavy

- 18-měsíční dítě dobré
- tříleté dítě dobré



řidič čelní nárazpasažér čelní nárazřidič boční náraz


 Ochrana:
výborná    adekvátní    dostatečná    slabá    velmi slabá   


Copyright © 2005 CRASHTEST.SK
Source of information: WWW.EURONCAP.COM
počet návštev: 1 378 502 od XI.2005