Domovská stránka | Nejčastejší otázky | Kontakty
 
Newsletter
Jestli chcete dostávat e-mailom nejnovější informace
a novinky, zadejte Váš e-mail

Anketa
Ovplyvňujou crashtesty vaše rozhodování při koupe automobilu?
  67%
  33%

Počet hlasů: 15283
Hledat
Značka 
Kategórie 
Hodnocení 
 
Euro NCAP, organizace hodnotící bezpečnost vozidel, představila nový systém hodnocení zaměřený na celkovou bezpečnost aut. Jde o nový přístup k hodnocení bezpečnosti, který bude motivovat výrobce, aby vyráběli komplexně bezpečné automobily.
Euro NCAP dnes uveřejňuje aktualizované výsledky výzkumu dostupnosti ESC v celé Evropské unii. Výzkum ukázal, že nabídka ESC v jednotlivých státech EU se liší...
Euro NCAP s radostí oznamuje, že nyní testuje novou kategorii vozidel, tzv. „pick-upy“, a dnes uveřejňuje výsledky tří jejich zástupců - Nissanu Navara, Isuzu D-MAX/Rodeo a Mitsubishi L200...
Euro NCAP testuje naplno  27. 12. 2007
Euro NCAP dnes uveřejňuje výsledky šesti vozidel: Daihatsu Materia, Mazda 2, Honda Civic, Mercedes Benz třídy C, Renault Laguna a Volvo V70...
Toto vozidlo dosáhlo u Euro NCAP jedněch z nejlepších výsledků co se týče bezpečnosti dětských cestujících...
Domovská stránka  Mini vany  Fiat Idea

Fiat Idea


Čelní a boční náraz Ochrana chodců Ochrana dětí
Čelní náraz
Hrudník figuríny řidiče se při zkoušce čelního nárazu dostal do kontaktu s volantem.
Tvrdé konstrukce v přístrojové desce představovaly možné nebezpečí pro kolena a stehna řidiče i spolujezdce.

Boční náraz

Idea byla testována bez airbagu na ochranu hrudníku, který je ve většině krajin k dispozici jen jako součást nadstandardního vybavení. Při bočním nárazu se síly zvláštním způsobem přenesly na páteř figuríny, čímž se zmenšily síly naměřené v jejím hrudníku. Vozidlo za to bylo penalizováno a ochrana hrudníku byla ohodnocena jako „nedostatečná“.

Ochrana dětských cestujících

Airbag spolujezdce se dá deaktivovat, takže na jeho sedadle se dá použít dětská sedačka orientovaná proti směru jízdy. Avšak informace pro řidiče o stavu airbagu byly nedostatečné. Výstražný štítek, který měl upozornit na to, aby se sedačka orientovaná proti směru jízdy nepoužívala na sedadle spolujezdce, nesplnil požadavky Euro NCAP. Tříbodové upnutí systému ISOFIX pro zadní sedadla nejsou součástí standardní výbavy, takže sedačky byly připevněné bezpečnostními pásy dospělých cestujících. Hlavy figurín obou dětí se při nárazu pohnuly příliš dopředu.

Systém na připomínání připoutání bezpečnostním pásem

-

Ochrana chodců

Nárazník ani přední hrana kapoty nezískaly za ochranu chodců ani jeden bod.





kompletní výsledky testŮ

čelní náraz - hlava
Kontakt hlavy vodiče s airbagem
stabilní
Kontakt hlavy spolujezdce s airbagem
stabilní
Volant
- posun dozadu
39mm
- posun nahoru
žádni
- boční posun
21mm doprava
čelní náraz - hrudník
Kontakt s volantem
ano
Posun předního sloupku karosérie dozadu
45mm
Pevnost kabíny pro cestující
stabilní
čelní náraz - horní části nohou, kolená a pánev
Přítomnost tvrdších částí
ano: motor s posilovačem řízení, páka nastavovacího zařízení sloupku, zapalovací skřínka, středová konzola, okrajová část prostoru pro spolujezdce
Intenzivní zatížení kolen
ano: motor s posilovačem řízení, páka nastavovacího zařízení sloupku, zapalovací skřínka, středová konzola
čelný náraz - dolní části nohou, chodidla a kotníky
Posun pedálu dozadu
brzda - 49mm
Posun pedálu nahoru
žádni
Průnik do pedálového prostoružádni
Boční náraz - airbagy
Airbag na ochranu hlavy
ano (spolu s airbagem na ochranu trupu)
Airbag na ochranu trupu
ano
ochrana dětí
Dětské sedačky použité při testování

- sedačka pro 18-měsíční dítě
Britax-Römer Duo Plus Universal, orientace ve směru jízdy, využívá bezpečnostní pásy dospělých cestujících
- sedačka pro tříleté dítě
Britax-Römer Duo Plus Universal, orientace ve směru jízdy, využívá bezpečnostní pásy dospělých cestujících
dětské sedačky - čelní náraz
Výstražný štítek na deaktivaci airbagu
Pouze obrázkový výstražný štítek na jedné straně sluneční clony spolujezdce, viditelný pouze ve složené poloze
Pohyb hlavy dopředu

18-měsíční dítě (za spolujezdcem)
zranitelný
tříleté dítě (za řidičem)
zranitelný
Ochrana hrudníka

- 18-měsíční dítě: celkové zatízení
přiměřená
- 18-měsíční dítě: vertikální zatízení přiměřená
- tříleté dítě: celkové zaťaženie
přiměřená
- tříleté dítě: vertikální zatízení dobrá
dětské sedačky - boční náraz
Ochrana hlavy

- 18-měsíční dítě (na straně nárazu)
ochráněný
- tříleté dítě (na nenarazené straně)
zranitelný
Zrychlení hlavy

- 18-měsíční dítě dobré
- tříleté dítě dobré



řidič čelní nárazpasažér čelní nárazřidič boční náraz


 Ochrana:
výborná    adekvátní    dostatečná    slabá    velmi slabá   


Copyright © 2005 CRASHTEST.SK
Source of information: WWW.EURONCAP.COM
počet návštev: 1 378 615 od XI.2005