Domovská stránka | Nejčastejší otázky | Kontakty
 
Newsletter
Jestli chcete dostávat e-mailom nejnovější informace
a novinky, zadejte Váš e-mail

Anketa
Ovplyvňujou crashtesty vaše rozhodování při koupe automobilu?
  67%
  33%

Počet hlasů: 15281
Hledat
Značka 
Kategórie 
Hodnocení 
 
Euro NCAP, organizace hodnotící bezpečnost vozidel, představila nový systém hodnocení zaměřený na celkovou bezpečnost aut. Jde o nový přístup k hodnocení bezpečnosti, který bude motivovat výrobce, aby vyráběli komplexně bezpečné automobily.
Euro NCAP dnes uveřejňuje aktualizované výsledky výzkumu dostupnosti ESC v celé Evropské unii. Výzkum ukázal, že nabídka ESC v jednotlivých státech EU se liší...
Euro NCAP s radostí oznamuje, že nyní testuje novou kategorii vozidel, tzv. „pick-upy“, a dnes uveřejňuje výsledky tří jejich zástupců - Nissanu Navara, Isuzu D-MAX/Rodeo a Mitsubishi L200...
Euro NCAP testuje naplno  27. 12. 2007
Euro NCAP dnes uveřejňuje výsledky šesti vozidel: Daihatsu Materia, Mazda 2, Honda Civic, Mercedes Benz třídy C, Renault Laguna a Volvo V70...
Toto vozidlo dosáhlo u Euro NCAP jedněch z nejlepších výsledků co se týče bezpečnosti dětských cestujících...
Domovská stránka  Mini vany  Mazda 5

Mazda 5


Čelní a boční náraz Ochrana chodců Ochrana dětí
Čelní náraz
Při zkoušce čelního nárazu došlo k přetrhnutí a silné deformaci prostoru pro nohy řidiče. Pedály mohly poranit spodní část nohou řidiče a tvrdé konstrukce v přístrojové desce představovaly možné nebezpečí pro kolena a stehna.

Boční náraz

Vozidlo získalo maximální počet bodů za výkon při zkoušce bočního nárazu a nárazové zkoušce do sloupu.

Ochrana dětských cestujících

Mazda dodatečně uvedla na trh vypínač na deaktivaci airbagu spolujezdce. Poněvadž není součástí standardního vybavení, Euro NCAP ho nehodnotilo. Bez něho by se na sedadle spolujezdce neměly používat sedačky orientované proti směru jízdy. Přítomnost upevnění systému ISOFIX na zadních sedadlech nebyla dostatečně dobře vyznačená.

Systém na připomínání připoutání bezpečnostním pásem

-

Ochrana chodců

Nárazník ani přední hrana kapoty nezískaly za ochranu chodců ani jeden bod.





kompletní výsledky testŮ

čelní náraz - hlava
Kontakt hlavy vodiče s airbagem
stabilní
Kontakt hlavy spolujezdce s airbagem
stabilní
Volant
- posun dozadu
27mm
- posun nahoru
21mm
- boční posun
2mm doleva
čelní náraz - hrudník
Kontakt s volantem
žádni
Posun předního sloupku karosérie dozadu
20mm
Pevnost kabíny pro cestující
stabilní
čelní náraz - horní části nohou, kolená a pánev
Přítomnost tvrdších částí
ano: sloupek řízení a nosné konzoly, nastavovací klika sloupku řízení
Intenzivní zatížení kolen
ne
čelný náraz - dolní části nohou, chodidla a kotníky
Posun pedálu dozadu
spojka - 86mm
Posun pedálu nahoru
spojka - 53mm
Průnik do pedálového prostoruprůnik
Boční náraz - airbagy
Airbag na ochranu hlavy
ano
Airbag na ochranu trupu
ano
ochrana dětí
Dětské sedačky použité při testování

- sedačka pro 18-měsíční dítě
Britax-Römer Baby-Safe Universal, orientace proti směru jízdy, využívá bezpečnostní pásy dospělých cestujících
- sedačka pro tříleté dítě
Britax-Römer Duo Plus ISOFIX, orientace ve směru jízdy, využívá upnutí a horní upevnění systému ISOFIX
dětské sedačky - čelní náraz
Výstražný štítek na deaktivaci airbagu
Piktogram na B-sloupku a text/piktogram na obou stranách sluneční clony spolujezdce
Pohyb hlavy dopředu

18-měsíční dítě (za spolujezdcem)
ochráněný
tříleté dítě (za řidičem)
ochráněný
Ochrana hrudníka

- 18-měsíční dítě: celkové zatízení
přiměřená
- 18-měsíční dítě: vertikální zatízení přiměřená
- tříleté dítě: celkové zaťaženie
dobrá
- tříleté dítě: vertikální zatízení dobrá
dětské sedačky - boční náraz
Ochrana hlavy

- 18-měsíční dítě (na straně nárazu)
ochráněný
- tříleté dítě (na nenarazené straně)
zranitelný
Zrychlení hlavy

- 18-měsíční dítě dobré
- tříleté dítě dobré



řidič čelní nárazpasažér čelní nárazřidič boční náraz


 Ochrana:
výborná    adekvátní    dostatečná    slabá    velmi slabá   


Copyright © 2005 CRASHTEST.SK
Source of information: WWW.EURONCAP.COM
počet návštev: 1 378 512 od XI.2005