Domovská stránka | Nejčastejší otázky | Kontakty
 
Newsletter
Jestli chcete dostávat e-mailom nejnovější informace
a novinky, zadejte Váš e-mail

Anketa
Ovplyvňujou crashtesty vaše rozhodování při koupe automobilu?
  67%
  33%

Počet hlasů: 15283
Hledat
Značka 
Kategórie 
Hodnocení 
 
Euro NCAP, organizace hodnotící bezpečnost vozidel, představila nový systém hodnocení zaměřený na celkovou bezpečnost aut. Jde o nový přístup k hodnocení bezpečnosti, který bude motivovat výrobce, aby vyráběli komplexně bezpečné automobily.
Euro NCAP dnes uveřejňuje aktualizované výsledky výzkumu dostupnosti ESC v celé Evropské unii. Výzkum ukázal, že nabídka ESC v jednotlivých státech EU se liší...
Euro NCAP s radostí oznamuje, že nyní testuje novou kategorii vozidel, tzv. „pick-upy“, a dnes uveřejňuje výsledky tří jejich zástupců - Nissanu Navara, Isuzu D-MAX/Rodeo a Mitsubishi L200...
Euro NCAP testuje naplno  27. 12. 2007
Euro NCAP dnes uveřejňuje výsledky šesti vozidel: Daihatsu Materia, Mazda 2, Honda Civic, Mercedes Benz třídy C, Renault Laguna a Volvo V70...
Toto vozidlo dosáhlo u Euro NCAP jedněch z nejlepších výsledků co se týče bezpečnosti dětských cestujících...
Domovská stránka  Stredná trieda  Hyundai Sonata

Hyundai Sonata


Čelní a boční náraz Ochrana chodců Ochrana dětí
Čelní náraz
Výsledky z měření figurín ukázaly, že řidič by si poranil levé koleno nárazem na spodní hranu krytu sloupku řazení. Kolena a stehna řidiče i spolujezdce byla ohrožena tvrdými konstrukcemi, které mohly být nebezpečné pro tuto část těla. Všechny tři pedály se posunuly dozadu o více než 100 mm, což představuje možné riziko poranění řidičových kotníků a spodní části jeho nohou.

Boční náraz

Hyundai nebyl spokojený s původním výkonem Sonaty při zkoušce bočního nárazu. Euro NCAP povolilo výrobci vozidlo upravit a takto vylepšené ho znovu otestovalo.

Ochrana dětských cestujících

Airbag spolujezdce lze deaktivovat vypínačem, avšak informace o stavu airbagu nebyly dostatečně jasné. Přítomnost upevnění systému ISOFIX na zadních sedadlech nebyla zřetelně vyznačená. Sonata získala maximální počet bodů za ochranu poskytnutou tříletému dítěti při dynamických testech (zkoušce čelního a bočního nárazu).

Systém na připomínání připoutání bezpečnostním pásem
Systém je k dispozici pro řidiče i spolujezdce a splnil požadavky Euro NCAP.

Ochrana chodců

Část plochy kapoty, kam pravděpodobně při nárazu dopadne hlava dospělého chodce, byla většinou hodnocena jako „dostačující“. Nárazník ani přední hrana kapoty nezískaly za ochranu chodců ani jeden bod.





kompletní výsledky testŮ

čelní náraz - hlava
Kontakt hlavy vodiče s airbagemstabilní
Kontakt hlavy spolujezdce s airbagemstabilní
Volant
- posun dozadu44mm
- posun nahorune
- boční posun1mm doleva
čelní náraz - hrudník
Kontakt s volantemne
Posun předního sloupku karosérie dozadu59mm
Pevnost kabíny pro cestujícístabilní
čelní náraz - horní části nohou, kolená a pánev
Přítomnost tvrdších částíano: zapalovací skřínka, sloupek řízení a páka nastavení, podpůrna konzola, stena odkládací skřínky
Intenzivní zatížení kolenano: zapalovací skřínka, sloupek řízení a páka nastavení, podpůrna konzola, stena odkládací skřínky
čelný náraz - dolní části nohou, chodidla a kotníky
Posun pedálu dozaduspojka - 139mm
Posun pedálu nahorune
Průnik do pedálového prostorune
Boční náraz - airbagy
Airbag na ochranu hlavyano
Airbag na ochranu trupuano
ochrana dětí
Dětské sedačky použité při testování
- sedačka pro 18-měsíční dítě
Britax-Römer BabySafe Plus Universal, orientace proti směru jízdy, využíva bezpečnostní pásy
- sedačka pro tříleté dítě
Britax-Römer Duo Plus ISOFIX, orientace ve směru jízdy, využívá upnutí a horní upevnění systému ISOFIX
dětské sedačky - čelní náraz
Výstražný štítek na deaktivaci airbaguTextový výstražný štítek pevně připevněný na obou stranách sluneční clony spolujezdce
Pohyb hlavy dopředu
18-měsíční dítě (za spolujezdcem)ochráněný
tříleté dítě (za řidičem)ochráněný
Ochrana hrudníka
- 18-měsíční dítě: celkové zatízenídostatočná
- 18-měsíční dítě: vertikální zatízení dobrá
- tříleté dítě: celkové zaťaženiedobrá
- tříleté dítě: vertikální zatízení dobrá
dětské sedačky - boční náraz
Ochrana hlavy

- 18-měsíční dítě (na straně nárazu)
ochráněný
- tříleté dítě (na nenarazené straně)
ochráněný
Zrychlení hlavy

- 18-měsíční dítě dobré
- tříleté dítě dobré


řidič čelní nárazpasažér čelní nárazřidič boční náraz


 Ochrana:
výborná    adekvátní    dostatečná    slabá    velmi slabá   


Copyright © 2005 CRASHTEST.SK
Source of information: WWW.EURONCAP.COM
počet návštev: 1 378 613 od XI.2005