Domovská stránka | Nejčastejší otázky | Kontakty
 
Newsletter
Jestli chcete dostávat e-mailom nejnovější informace
a novinky, zadejte Váš e-mail

Anketa
Ovplyvňujou crashtesty vaše rozhodování při koupe automobilu?
  67%
  33%

Počet hlasů: 15281
Hledat
Značka 
Kategórie 
Hodnocení 
 
Euro NCAP, organizace hodnotící bezpečnost vozidel, představila nový systém hodnocení zaměřený na celkovou bezpečnost aut. Jde o nový přístup k hodnocení bezpečnosti, který bude motivovat výrobce, aby vyráběli komplexně bezpečné automobily.
Euro NCAP dnes uveřejňuje aktualizované výsledky výzkumu dostupnosti ESC v celé Evropské unii. Výzkum ukázal, že nabídka ESC v jednotlivých státech EU se liší...
Euro NCAP s radostí oznamuje, že nyní testuje novou kategorii vozidel, tzv. „pick-upy“, a dnes uveřejňuje výsledky tří jejich zástupců - Nissanu Navara, Isuzu D-MAX/Rodeo a Mitsubishi L200...
Euro NCAP testuje naplno  27. 12. 2007
Euro NCAP dnes uveřejňuje výsledky šesti vozidel: Daihatsu Materia, Mazda 2, Honda Civic, Mercedes Benz třídy C, Renault Laguna a Volvo V70...
Toto vozidlo dosáhlo u Euro NCAP jedněch z nejlepších výsledků co se týče bezpečnosti dětských cestujících...
Domovská stránka  Mini vany  Citroën C4 Picasso

Citroën C4 Picasso


Čelní a boční náraz Ochrana chodců Ochrana dětí
Čelní náraz
Součástí standardního vybavení Picassa je kolenní airbag pro řidiče. U takto vybavených vozidel mají výrobci šanci předvést Euro NCAP, že ochranu poskytuje celá šířka přístrojové desky, a to pro různé váhy i výšky cestujících. Euro NCAP si myslí, že některé tvrdé konstrukce v přístrojové desce Picassa by mohly být nebezpečné pro stehna řidiče, poněvadž se Citroën rozhodl nepřesvědčit nás o opaku.

Boční náraz

Vozidlo ztratilo malou část bodů za ochranu hrudníku řidiče, avšak zaokrouhlené skóre za ochranu při bočním nárazu bylo maximálních 18 bodů.

Ochrana dětských cestujících

Při zkoušce čelního nárazu se sedačka orientovaná proti směru jízdy naklonila dopředu, čímž byla ohrožena hlava figuríny jeden a půlročního dítěte, která se potom dostala do kontaktu se zadní částí sedadla řidiče. Kvůli tomu ztratilo vozidlo všechny body za ochranu hlavy této figuríny. Airbag spolujezdce lze deaktivovat vypínačem, ale informace o stavu airbagu nebyly dostatečně jasné. Vozidlo bylo ohodnocené za to, že je vybavené upnutími a horním upevněním systému ISOFIX na sedadle spolujezdce a na všech třech sedadlech v druhé řadě, i když přítomnost těchto upevnění není zřetelně vyznačená.

Systém na připomínání připoutání bezpečnostním pásem

Systém je k dispozici pro přední i zadní sedadla. Systém byl pro přední sedadla přijatelný, avšak informace o stavu zadních bezpečnostních pásů byly nedostačující.

Ochrana chodců

Nárazník získal za ochranu spodní části nohou chodců maximální počet bodů. Část plochy kapoty, kam pravděpodobně při nárazu dopadne hlava dítěte, byla většinou hodnocena jako „dostačující“. Avšak část kapoty, kam může narazit hlava dospělého chodce, nezískala ani jeden bod.




kompletní výsledky testŮ

čelní náraz - hlava
Kontakt hlavy vodiče s airbagemstabilní
Kontakt hlavy spolujezdce s airbagemstabilní
Volant
- posun dozadu6mm
- posun nahoru16mm
- boční posun17mm doprava
čelní náraz - hrudník
Kontakt s volantemne
Posun předního sloupku karosérie dozadu9mm
Pevnost kabíny pro cestujícístabilní
čelní náraz - horní části nohou, kolená a pánev
Přítomnost tvrdších částíano: sloupek řízení a nastavovací mechanizmus
Intenzivní zatížení kolenne
čelný náraz - dolní části nohou, chodidla a kotníky
Posun pedálu dozadubrzda - 38mm
Posun pedálu nahorune
Průnik do pedálového prostorune
Boční náraz - airbagy
Airbag na ochranu hlavyano
Airbag na ochranu trupuano
ochrana dětí
Dětské sedačky použité při testování
- sedačka pro 18-měsíční dítěBritax-Römer BabySafe Universal, orientace proti směru jízdy, využíva bezpečnostní pásy
- sedačka pro tříleté dítěBritax-Römer Duo, orientace ve směru jízdy, využívá upnutí a horní upevnění systému ISOFIX
dětské sedačky - čelní náraz
Výstražný štítek na deaktivaci airbaguSedmijazyčný textový výstražný štítek pevně připevněný na obou stranách sluneční clony spolujezdce
Pohyb hlavy dopředu
18-měsíční dítě (za spolujezdcem)zranitelný
tříleté dítě (za řidičem)ochráněný
Ochrana hrudníka
- 18-měsíční dítě: celkové zatízenídobrá
- 18-měsíční dítě: vertikální zatízení dostatočná
- tříleté dítě: celkové zaťaženiedostatočná
- tříleté dítě: vertikální zatízení dobrá
dětské sedačky - boční náraz
Ochrana hlavy
- 18-měsíční dítě (na straně nárazu)ochráněný
- tříleté dítě (na nenarazené straně)ochráněný
Zrychlení hlavy
- 18-měsíční dítědobré
- tříleté dítě dobré


řidič čelní nárazpasažér čelní nárazřidič boční náraz


 Ochrana:
výborná    adekvátní    dostatečná    slabá    velmi slabá   


Copyright © 2005 CRASHTEST.SK
Source of information: WWW.EURONCAP.COM
počet návštev: 1 378 552 od XI.2005