Domovská stránka | Nejčastejší otázky | Kontakty
 
Newsletter
Jestli chcete dostávat e-mailom nejnovější informace
a novinky, zadejte Váš e-mail

Anketa
Ovplyvňujou crashtesty vaše rozhodování při koupe automobilu?
  67%
  33%

Počet hlasů: 15283
Hledat
Značka 
Kategórie 
Hodnocení 
 
Euro NCAP, organizace hodnotící bezpečnost vozidel, představila nový systém hodnocení zaměřený na celkovou bezpečnost aut. Jde o nový přístup k hodnocení bezpečnosti, který bude motivovat výrobce, aby vyráběli komplexně bezpečné automobily.
Euro NCAP dnes uveřejňuje aktualizované výsledky výzkumu dostupnosti ESC v celé Evropské unii. Výzkum ukázal, že nabídka ESC v jednotlivých státech EU se liší...
Euro NCAP s radostí oznamuje, že nyní testuje novou kategorii vozidel, tzv. „pick-upy“, a dnes uveřejňuje výsledky tří jejich zástupců - Nissanu Navara, Isuzu D-MAX/Rodeo a Mitsubishi L200...
Euro NCAP testuje naplno  27. 12. 2007
Euro NCAP dnes uveřejňuje výsledky šesti vozidel: Daihatsu Materia, Mazda 2, Honda Civic, Mercedes Benz třídy C, Renault Laguna a Volvo V70...
Toto vozidlo dosáhlo u Euro NCAP jedněch z nejlepších výsledků co se týče bezpečnosti dětských cestujících...
Domovská stránka  Stredná trieda  Kia Magentis

Kia Magentis


Čelní a boční náraz Ochrana chodců Ochrana dětí
Čelní náraz
Při první zkoušce čelního nárazu se airbag spolujezdce dostatečně nenafoukl a nezabránil kontaktu hlavy figuríny s přístrojovou deskou. Pedály se při nárazu posunuly příliš dozadu do prostoru pro nohy řidiče a ohrozily tak spodní část nohou, chodidla a kotníky řidiče. Kia navrhla upravit tyto dvě kritické oblasti vozidla a Euro NCAP jí povolilo opětovné testování vozu. Při opakované zkoušce se v airbagu vzduch udržel lépe a ochránil hlavu spolujezdce. Opatření, která měla omezit posun pedálů vzad, byla úspěšná jen částečně a deformace prostoru pro nohy řidiče stejně jako posun brzdového pedálu směrem dozadu i tak mohly řidiče poranit. Kolena, stehna a pánev řidiče i spolujezdce byly chráněny jen trochu a některé tvrdé konstrukce v přístrojové desce pro ně představovaly možné nebezpečí.

Boční náraz

-

Ochrana dětských cestujících

Vozidlo získalo plný počet bodů za ochranu figuríny tříletého dítěte při dynamických testech. Kompatibilita vozidla se sedačkou doporučenou pro jeden a půlroční dítě byla slabá, kvůli tomu došlo při zkoušce čelního nárazu k otočení sedačky. Na sedadle spolujezdce se může používat dětská sedačka orientovaná proti směru jízdy, protože airbag lze deaktivovat, avšak informace pro řidiče o stavu airbagu nebyly dostatečně jasné. Výstražný štítek, který měl upozornit na to, aby se sedačka orientovaná proti směru jízdy nepoužívala na sedadle spolujezdce, nebyl dost jasný a přítomnost upnutí a horních upevnění systému ISOFIX na zadních sedadlech nebyla příslušně vyznačená.

Systém na připomínání připoutání bezpečnostním pásem

Tento systém je k dispozici pro přední sedadla a vyhověl požadavkům Euro NCAP.

Ochrana chodců

Za nedostatečnou ochranu nohou chodců nezískaly nárazník ani přední hrana kapoty ani jeden bod. I kapota dostala za ochranu hlavy dospělého chodce nula bodů. Část plochy kapoty, kam pravděpodobně při nárazu dopadne hlava dítěte, dostala jen tři body. Výrobci mají příležitost označit testované oblasti, o kterých si myslí, že podají lepší výkon než při testech Euro NCAP. Kia žádnou takovou oblast pro Magentis neuvedla.




kompletní výsledky testŮ

čelní náraz - hlava
Kontakt hlavy vodiče s airbagemstabilní
Kontakt hlavy spolujezdce s airbagemstabilní
Volant
- posun dozadu20mm
- posun nahorune
- boční posun14mm doleva
čelní náraz - hrudník
Kontakt s volantemne
Posun předního sloupku karosérie dozadu13mm
Pevnost kabíny pro cestujícístabilní
čelní náraz - horní části nohou, kolená a pánev
Přítomnost tvrdších částíano: kovová konzola v přístrojové desce, kovový lem, sloupek řízení a krycí nosná věžička, víko odkládací skřínky
Intenzivní zatížení kolenano: kovová konzola v přístrojové desce, kovový lem, sloupek řízení a krycí nosná věžička, víko odkládací skřínky
čelný náraz - dolní části nohou, chodidla a kotníky
Posun pedálu dozadubrzda - 137mm
Posun pedálu nahorubrzda - 54mm
Průnik do pedálového prostorune
Boční náraz - airbagy
Airbag na ochranu hlavyano
Airbag na ochranu trupuano
ochrana dětí
Dětské sedačky použité při testování
- sedačka pro 18-měsíční dítěBritax-Römer BabySafe Universal, orientace proti směru jízdy, využívá bezpečnostní pásy
- sedačka pro tříleté dítěBritax-Römer Duo Plus, orientace ve směru jízdy, využívá upnutí a horní upevnění systému ISOFIX
dětské sedačky - čelní náraz
Výstražný štítek na deaktivaci airbaguVýstražný štítek pevně připevněný na jedné straně sluneční clony spolujezdce
Pohyb hlavy dopředu
18-měsíční dítě (za spolujezdcem)ochráněný
tříleté dítě (za řidičem)ochráněný
Ochrana hrudníka
- 18-měsíční dítě: celkové zatízenídostatečná
- 18-měsíční dítě: vertikální zatízení dobrá
- tříleté dítě: celkové zaťaženiedobrá
- tříleté dítě: vertikální zatízení dobrá
dětské sedačky - boční náraz
Ochrana hlavy
- 18-měsíční dítě (na straně nárazu)ochráněný
- tříleté dítě (na nenarazené straně)ochráněný
Zrychlení hlavy
- 18-měsíční dítědobré
- tříleté dítě dobré


řidič čelní nárazpasažér čelní nárazřidič boční náraz


 Ochrana:
výborná    adekvátní    dostatečná    slabá    velmi slabá   


Copyright © 2005 CRASHTEST.SK
Source of information: WWW.EURONCAP.COM
počet návštev: 1 378 575 od XI.2005