Domovská stránka | Nejčastejší otázky | Kontakty
 
Newsletter
Jestli chcete dostávat e-mailom nejnovější informace
a novinky, zadejte Váš e-mail

Anketa
Ovplyvňujou crashtesty vaše rozhodování při koupe automobilu?
  67%
  33%

Počet hlasů: 15283
Hledat
Značka 
Kategórie 
Hodnocení 
 
Euro NCAP, organizace hodnotící bezpečnost vozidel, představila nový systém hodnocení zaměřený na celkovou bezpečnost aut. Jde o nový přístup k hodnocení bezpečnosti, který bude motivovat výrobce, aby vyráběli komplexně bezpečné automobily.
Euro NCAP dnes uveřejňuje aktualizované výsledky výzkumu dostupnosti ESC v celé Evropské unii. Výzkum ukázal, že nabídka ESC v jednotlivých státech EU se liší...
Euro NCAP s radostí oznamuje, že nyní testuje novou kategorii vozidel, tzv. „pick-upy“, a dnes uveřejňuje výsledky tří jejich zástupců - Nissanu Navara, Isuzu D-MAX/Rodeo a Mitsubishi L200...
Euro NCAP testuje naplno  27. 12. 2007
Euro NCAP dnes uveřejňuje výsledky šesti vozidel: Daihatsu Materia, Mazda 2, Honda Civic, Mercedes Benz třídy C, Renault Laguna a Volvo V70...
Toto vozidlo dosáhlo u Euro NCAP jedněch z nejlepších výsledků co se týče bezpečnosti dětských cestujících...
Domovská stránka  Mini vany  Škoda Roomster

Škoda Roomster


Čelní a boční náraz Ochrana chodců Ochrana dětí
Čelní náraz
Při první zkoušce čelního nárazu došlo k poškození kabelů vedoucích z baterie, čímž se přerušil přívod elektřiny. Kvůli tomu přepínače bezpečnostních pásů nefungovaly dobře a airbagy se spustily pozdě. Euro NCAP umožnilo Škodě test po úpravě těchto kritických oblastí zopakovat. Navzdory snaze Škody o jejich ochranu byly kabely i při druhém testu poškozeny, ale díky přeprogramované kontrolní jednotce, kondenzátoru v obvodu kontrolní jednotky a přepínačů se spustily airbagy tak, jak měly. Škoda informovala Euro NCAP, že nebude upravovat už prodaná vozidla. Navzdory některým úspěšným úpravám se Euro NCAP nadále obává, že všechny hlavní elektrické kabely se mohou při čelním nárazu takto poškodit. Dokud nehrozí riziko požáru, mohou cestující vozidlo po nehodě opustit bez toho, aniž by jakýkoliv jeho elektrický systém (např. výstražná světla) fungoval. Tvrdé konstrukce v přístrojové desce představovaly možné nebezpečí pro pánev, kolena a stehna řidiče i spolujezdce.

Boční náraz

Vozidlo získalo maximální počet bodů za výkon při zkoušce bočního nárazu a nárazové zkoušce do sloupu.

Ochrana dětských cestujících

Vozidlo získalo maximální počet bodů za ochranu obou figurín dětí při dynamických testech. Na sedadle spolujezdce se může používat dětská sedačka orientovaná proti směru jízdy, protože airbag lze deaktivovat. Avšak informace pro řidiče o stavu airbagu nebyly dostatečně jasné. Výstražný štítek, který měl upozornit na to, aby se sedačka orientovaná proti směru jízdy nepoužívala na sedadle spolujezdce, byl nedostatečný. Přítomnost upnutí a horních upevnění systému ISOFIX na zadních sedadlech nebyla jasně vyznačená.

Systém na připomínání připoutání bezpečnostním pásem

Tento systém je k dispozici pro přední sedadla a vyhověl požadavkům Euro NCAP.

Ochrana chodců

Za ochranu nohou chodců získal nárazník plný počet bodů. Ale přední hrana kapoty nedostala ani jeden bod a ochrana hlav dospělých chodců i dětí byla hodnocena převážně jako slabá.




kompletní výsledky testŮ

čelní náraz - hlava
Kontakt hlavy vodiče s airbagemstabilní
Kontakt hlavy spolujezdce s airbagemstabilní
Volant
- posun dozadune
- posun nahoru5mm
- boční posun14mm doleva
čelní náraz - hrudník
Kontakt s volantemne
Posun předního sloupku karosérie dozadu5mm
Pevnost kabíny pro cestujícístabilní
čelní náraz - horní části nohou, kolená a pánev
Přítomnost tvrdších částíano: středová konzola, zapalovací skřínka, sloupek řízení a nastavovací páka, kryt batožinového prostoru
Intenzivní zatížení kolenano: středová konzola, zapalovací skřínka, sloupek řízení a nastavovací páka, kryt batožinového prostoru
čelný náraz - dolní části nohou, chodidla a kotníky
Posun pedálu dozadubrzda - 33mm
Posun pedálu nahorune
Průnik do pedálového prostorune
Boční náraz - airbagy
Airbag na ochranu hlavyano
Airbag na ochranu trupuano
ochrana dětí
Dětské sedačky použité při testování
- sedačka pro 18-měsíční dítěFair BimboFix Tye II ISOFIX, orientace proti směru jízdy, využívá upnutí systému ISOFIX a podpůrný rám
- sedačka pro tříleté dítěFair BimboFix Tye II ISOFIX, orientace ve směru jízdy, využívá upnutí systému ISOFIX a podpůrný rám
dětské sedačky - čelní náraz
Výstražný štítek na deaktivaci airbaguOdstranitelný piktogram na konci přístrojové desky
Pohyb hlavy dopředu
18-měsíční dítě (za spolujezdcem)ochráněný
tříleté dítě (za řidičem)ochráněný
Ochrana hrudníka
- 18-měsíční dítě: celkové zatízenídobrá
- 18-měsíční dítě: vertikální zatízení dobrá
- tříleté dítě: celkové zaťaženiedobrá
- tříleté dítě: vertikální zatízení dobrá
dětské sedačky - boční náraz
Ochrana hlavy
- 18-měsíční dítě (na straně nárazu)ochráněný
- tříleté dítě (na nenarazené straně)ochráněný
Zrychlení hlavy
- 18-měsíční dítědobré
- tříleté dítě dobré


řidič čelní nárazpasažér čelní nárazřidič boční náraz


 Ochrana:
výborná    adekvátní    dostatečná    slabá    velmi slabá   


Copyright © 2005 CRASHTEST.SK
Source of information: WWW.EURONCAP.COM
počet návštev: 1 378 607 od XI.2005