Domovská stránka | Nejčastejší otázky | Kontakty
 
Newsletter
Jestli chcete dostávat e-mailom nejnovější informace
a novinky, zadejte Váš e-mail

Anketa
Ovplyvňujou crashtesty vaše rozhodování při koupe automobilu?
  67%
  33%

Počet hlasů: 15283
Hledat
Značka 
Kategórie 
Hodnocení 
 
Euro NCAP, organizace hodnotící bezpečnost vozidel, představila nový systém hodnocení zaměřený na celkovou bezpečnost aut. Jde o nový přístup k hodnocení bezpečnosti, který bude motivovat výrobce, aby vyráběli komplexně bezpečné automobily.
Euro NCAP dnes uveřejňuje aktualizované výsledky výzkumu dostupnosti ESC v celé Evropské unii. Výzkum ukázal, že nabídka ESC v jednotlivých státech EU se liší...
Euro NCAP s radostí oznamuje, že nyní testuje novou kategorii vozidel, tzv. „pick-upy“, a dnes uveřejňuje výsledky tří jejich zástupců - Nissanu Navara, Isuzu D-MAX/Rodeo a Mitsubishi L200...
Euro NCAP testuje naplno  27. 12. 2007
Euro NCAP dnes uveřejňuje výsledky šesti vozidel: Daihatsu Materia, Mazda 2, Honda Civic, Mercedes Benz třídy C, Renault Laguna a Volvo V70...
Toto vozidlo dosáhlo u Euro NCAP jedněch z nejlepších výsledků co se týče bezpečnosti dětských cestujících...
Domovská stránka  Malé vozidlá  Mazda 2

Mazda 2


Čelní a boční náraz Ochrana chodců Ochrana dětí
Čelní náraz
Při první zkoušce se těsně před nárazem spustily airbagy pozdě kvůli malé chybě a ochrana řidiče i spolujezdce byla zpochybněna. Mazda přezkoumala problém a vylepšila software na ovládání airbagu tak, aby takovéto situace zvládal efektivněji, protože při skutečných nehodách k takovýmto poruchám může docházet. Automobily ve výrobě jsou nyní vybaveny novým softwarem a všechna vozidla vyrobena předtím budou vylepšena. Při opětovném testování se airbagy spustily správně. Kabina pro cestující zůstala stabilní a kolena i stehna řidiče a spolujezdce byla dobře chráněna. Mazda ukázala, že kolena a stehna různě vysokých cestujících v různých polohách při sezení by byla ochráněna stejně dobře.

Boční náraz
Během nárazu se otevřely zadní dveře na straně nárazu a vozidlu za to byl stržen jeden bod.

Ochrana dětských cestujících
Mazda 2 získala maximální počet bodů za ochranu tříletého dítěte na základě reakcí figuríny při čelním a bočním nárazu. Dealeři Mazdy mohou deaktivovat airbag spolujezdce, takže lze na jeho sedadle použít dětskou sedačku orientovanou proti směru jízdy. Bez této úpravy by se na tomto sedadle neměla používat dětská sedačka orientovaná proti směru jízdy, protože airbag se nemůže deaktivovat manuálně. Výstražný štítek, který na to měl upozornit, nebyl přiměřený a byl viditelný, jen když byla sluneční clona spolujezdce sklopená. Přítomnost upevnění systému ISOFIX na zadních sedadlech nebyla dostatečně dobře vyznačená.

Ochrana chodců
Ochrana, kterou nohám chodců poskytuje nárazník, byla ohodnocena jako přiměřená. Plocha kapoty, kam může při nárazu dopadnout hlava dospělého chodce, byla ohodnocena jako převážně slabá.




Ochrana dětských cestujících

jedenapůlleté dítě
Britax Römer BabySafe Plus ISOFIX
- umístnění
proti směru jízdy
tříleté dítě
Römer Duo Plus
- umístnení
ve směru jízdy


Bezpečnostní vybavení

Předpínače předních bezpečnostních pásů
ano
Omezovače zatažení předních bezpečnostních pásů
ano
Přední airbag řidiče
ano
Přední airbag spolucestujícího
ano
Boční airbagy
ano
Boční hlavové airbagy
ano
Kolenní airbag řidiče
ne




 Ochrana:
výborná    adekvátní    dostatečná    slabá    velmi slabá   


Copyright © 2005 CRASHTEST.SK
Source of information: WWW.EURONCAP.COM
počet návštev: 1 378 612 od XI.2005