Domovská stránka | Nejčastejší otázky | Kontakty
 
Newsletter
Jestli chcete dostávat e-mailom nejnovější informace
a novinky, zadejte Váš e-mail

Anketa
Ovplyvňujou crashtesty vaše rozhodování při koupe automobilu?
  67%
  33%

Počet hlasů: 15283
Hledat
Značka 
Kategórie 
Hodnocení 
 
Euro NCAP, organizace hodnotící bezpečnost vozidel, představila nový systém hodnocení zaměřený na celkovou bezpečnost aut. Jde o nový přístup k hodnocení bezpečnosti, který bude motivovat výrobce, aby vyráběli komplexně bezpečné automobily.
Euro NCAP dnes uveřejňuje aktualizované výsledky výzkumu dostupnosti ESC v celé Evropské unii. Výzkum ukázal, že nabídka ESC v jednotlivých státech EU se liší...
Euro NCAP s radostí oznamuje, že nyní testuje novou kategorii vozidel, tzv. „pick-upy“, a dnes uveřejňuje výsledky tří jejich zástupců - Nissanu Navara, Isuzu D-MAX/Rodeo a Mitsubishi L200...
Euro NCAP testuje naplno  27. 12. 2007
Euro NCAP dnes uveřejňuje výsledky šesti vozidel: Daihatsu Materia, Mazda 2, Honda Civic, Mercedes Benz třídy C, Renault Laguna a Volvo V70...
Toto vozidlo dosáhlo u Euro NCAP jedněch z nejlepších výsledků co se týče bezpečnosti dětských cestujících...

Rok po zavedení ESC (elektronická kontrola stability) – výrobci ji stále neposkytují jako součást standardního vybavení

21 Júl 2008

Euro NCAP dnes uveřejňuje aktualizované výsledky výzkumu dostupnosti ESC v celé Evropské unii. Výzkum ukázal, že nabídka ESC v jednotlivých státech EU se liší - u nĕkterých výrobců sice došlo ke zlepšení, ale Euro NCAP se zklamáním zjistilo, že v jednotlivých zemích a třídách stále existují velké rozdíly co se týče ESC jako součásti standardního vybavení.

Evropská Komise nedávno navrhla, aby ESC byla povinná pro všechny nové typy vozidel od roku 2012, přičemž všechna nová vozidla by jí byla povinnĕ vybavena od roku 2014. To jsou však další čtyři roky, než budou nĕkterá nová vozidla muset mít ESC. Ve skutečnosti by to mohlo trvat ještĕ nĕkolik let více, než by každé předávané vozidlo bylo vybaveno touto už roky existující bezpečnostní technologií. Do té doby jsou spotřebitelé odkázáni na obchodní rozhodnutí výrobců, zda budou tuto technologii, která dokáže prokazatelně zachránit lidský život, nabízet ve standardním vybavení svých vozidel. Euro NCAP má obavy, že pokud se bude ESC nabízet jako volitelná výbava, bude pro zákazníky velmi drahá a to je odradí od jejího zakoupení. Euro NCAP si myslí, že ESC by měla být součástí standardní výbavy jednoduše proto, že ročne lze takto zabránit 4.000 úmrtím a 100.000 zraněním.

Výzkum Euro NCAP odhalil, že někteří výrobci, jako například Ford, Hyundai, Mazda a Mitsubishi, stále častěji zařazují ESC do standardní výbavy. Jiní výrobci však v tomto hledisku zaostávají. Je zklamaním vidět slabé zlepšení Opelu, navzdory tomu, že ESC nabízí jako součást volitelné výbavy ve více třídách. Kia, která nyní nabízí víc modelů než minulý rok, nedokázala držet krok s ostatními a procento vybavenosti jejích vozidel touto technologií je podprůměrné ve všech jejích třídách.

Michiel van Ratingen, generální tajemník Euro NCAP se k tomu vyjádřil: "Nové výsledky jsou povzbuzením, ale zároveň i zklamáním. Pokud si uvědomíme, že ESC je nejbezpečnější bezpečnostní zařízení od dob bezpečnostního pásu, žádný výrobce by s jeho instalací neměl váhat. Měli bychom se víc snažit o to, aby byla ESC součástí všeobecného standardního vybavení.

Euro NCAP při výzkumu opět zjistilo, že vozidla vyšší střední třídy mají ve všech zemích vysokou úroveň standardního vybavení, zatímco u malých vozidel je tato úroveň podstatně nižší. Jak lze očakávat, je tu vyšší pravděpodobnost, že ESC bude instalována do dražších a lepších značek než do levnějších modelů. Jsou tu však i jasné rozdíly v instalaci ESC mezi různými značkami a modely v té samé cenové kategorii, příslušní výrobci se tedy musí snažit o vyrovnání těchto rozdílů.

Výzkum též odhalil, že v určitých zemích se některá vozidla předávají s ESC ve standardní výbavě ve všech variantách, zatímco v jiných členských státech není ESC vůbec k dispozici. ESC je nejčastější součástí základní výbavy v Dánsku, Švédsku a Německu, naopak téměř nedostupná je v Irsku, Řecku a na Maltě.

ESC rozpozná, kdy začne vozidlo dostávat smyk, a v zlomku sekundy začne jednotka elektronické kontroly brzdit jednotlivá kola. Tím umožní udržet vozidlo pod kontrolou a zabrání tak smyku. Tento systém reaguje ještě rychleji než nejlepší řidič a dokáže brzdit jednotlivá kola, to řidič nedokáže. Ať už je smyk následkem nouzového vyhnutí se jinému objektu anebo jednoduše chybou řidičova úsudku, ESC pomůže šoférovi udržet kontrolu nad vozidlem.

Výsledky výzkumu Euro NCAP jsou dnes uveřejněny na sympóziu „Vyber si ESC“, které se koná v Autoworld, Parc du Cinquantenaire v Bruselu. Sympózium je součástí stejnojmenné kampaně, která podporuje tuto bezpečnostní technologii, ve spolupráci s Evropskou Komisí a Euro NCAP. Více informací najdete na www.chooseesc.eu.

Výsledky testů Euro NCAP se zveřejňují každé tři měsíce. Sledujte naší stránku a dozvíte se nejnovější výsledky.

Pokud máte zájem o další informace o ESC, obraťte se na Euro NCAP telefonicky na +32 2 4007740 nebo e-mailem.



Seznam článku:
19. 2. 2009 - Nový systém hodnocení pomůže zlepšit bezpečnost vozidel
21. 7. 2008 - Rok po zavedení ESC (elektronická kontrola stability) – výrobci ji stále neposkytují jako součást standardního vybavení
4. 3. 2008 - Euro NCAP poukazuje na slabá místa automobilek v nové kategorii
27. 12. 2007 - Euro NCAP testuje naplno
7. 12. 2007 - Dnes Euro NCAP zveřejňuje výsledky pro lehký offroad Nissan X-Trail
4. 10. 2007 - Nejnovější výsledky crash testů od Euro NCAP
18. 7. 2007 - Euro NCAP zveřejňuje nejnovější výsledky pro Dodge Caliber
5. 3. 2007 - Nové výsledky crashtestů EuroNCAP
19. 2. 2007 - VANY: někteří výrobci stále nedbají na bezpečnost
3. 1. 2007 - Seat mění své rozhodnutí
5. 12. 2006 - Nové výsledky crashtestů EuroNCAP
10. 8. 2006 - Euro NCAP objevilo nedostatky u dvou nejprodávanějších modelů
31. 5. 2006 - Odpovědi na vaše nejčastější otázky
23. 5. 2006 - Euro NCAP zvedá varovní prst pro automobilový průmysl, novému Chevroletu Aveo* uděluje přeškrtnutou druhou hvězdičku
23. 5. 2006 - Euro NCAP oznamuje, že poprvé udělilo čtyři hvězdičky za ochranu chodců
23. 5. 2006 - Konference při příležitosti 10. výročí existence Euro NCAP
23. 5. 2006 - FIAT IDEA a NISSAN PATHFINDER získávají od Euro NCAP čtyři hvězdičky
23. 5. 2006 - Nové crashtesty Dacie Logan
28. 11. 2005 - Výsledky crashtestů prováděných sdružením EuroNCAP
5. 7. 2005 - Euro NCAP oznámilo vozidlo s nejvyšším skóre
Copyright © 2005 CRASHTEST.SK
Source of information: WWW.EURONCAP.COM
počet návštev: 1 378 562 od XI.2005