Domovská stránka | Nejčastejší otázky | Kontakty
 
Newsletter
Jestli chcete dostávat e-mailom nejnovější informace
a novinky, zadejte Váš e-mail

Anketa
Ovplyvňujou crashtesty vaše rozhodování při koupe automobilu?
  67%
  33%

Počet hlasů: 15283
Hledat
Značka 
Kategórie 
Hodnocení 
 
Euro NCAP, organizace hodnotící bezpečnost vozidel, představila nový systém hodnocení zaměřený na celkovou bezpečnost aut. Jde o nový přístup k hodnocení bezpečnosti, který bude motivovat výrobce, aby vyráběli komplexně bezpečné automobily.
Euro NCAP dnes uveřejňuje aktualizované výsledky výzkumu dostupnosti ESC v celé Evropské unii. Výzkum ukázal, že nabídka ESC v jednotlivých státech EU se liší...
Euro NCAP s radostí oznamuje, že nyní testuje novou kategorii vozidel, tzv. „pick-upy“, a dnes uveřejňuje výsledky tří jejich zástupců - Nissanu Navara, Isuzu D-MAX/Rodeo a Mitsubishi L200...
Euro NCAP testuje naplno  27. 12. 2007
Euro NCAP dnes uveřejňuje výsledky šesti vozidel: Daihatsu Materia, Mazda 2, Honda Civic, Mercedes Benz třídy C, Renault Laguna a Volvo V70...
Toto vozidlo dosáhlo u Euro NCAP jedněch z nejlepších výsledků co se týče bezpečnosti dětských cestujících...

Nový systém hodnocení pomůže zlepšit bezpečnost vozidel

19 Február 2009
Euro NCAP, organizace hodnotící bezpečnost vozidel, představila nový systém hodnocení zaměřený na celkovou bezpečnost aut. Jde o nový přístup k hodnocení bezpečnosti, který bude motivovat výrobce, aby vyráběli komplexně bezpečné automobily. Aktuálně zveřejňujeme výsledky prvních šesti vozů, které byly hodnoceny už novými kritérii.

Zatímco předtím hodnotila Euro NCAP bezpečnost každého vozidla ve třech zvláštních kategoriích, odteď bude pro každý vůz zveřejňovat jedno celkové hodnocení, které bude zahrnovat ochranu dospělých a dětských cestujících, bezpečnost chodců a jednu novou kategorii, tzv. „safety assist“ (bezpečnostní systémy). V novém systému dostanou vozidla jedno komplexní hodnocení v podobě jedné až pěti hvězdiček, přičemž toto hodnocení bude zahrnovat všechny zmíněné kategorie plus nedávno zavedené testy nárazu zezadu (tzv. „whiplash“). Kromě toho se bere v úvahu i vybavenost vozidla ESC (elektronickou kontrolou stability) a zařízeními omezujícími rychlost. Celkové hodnocení bude záviset na výkonu vozidla ve čtyřech hlavních kategoriích a jednotlivá skóre budou vzájemně zvážena. V průběhu následujících tří let se zavedou přísnější požadavky s větším důrazem na celkovou bezpečnost vozidla a budou se vyžadovat lepší výkony v každé oblasti bezpečnosti.

Ze šesti testovaných vozidel získala čtyři maximální hodnocení - pět hvězdiček. Už se ukázal vliv nového systému, protože dva výrobci dostali vyšší skóre po tom, co zahrnuli ESC do volitelné výbavy všech svých modelů.

Nejlepší skóre, tedy pět hvězdiček, získaly Mazda 6, Mitsubishi Lancer, Toyota Avensis a Toyota iQ. Citroen C3 Picasso a Subaru Impreza dostaly shodně po čtyřech hvězdičkách. Po tomto hodnocení se Mitsubishi i Subaru rozhodly změnit systém instalace ESC v modelech Lancer a Impreza - v některých státech se totiž nabízejí modely, které nemají ESC ve volitelné výbavě. Podmínkou nového systému hodnocení Euro NCAP je, aby 85% prodaných aut mělo ve standartní výbavě všechny bezpečnostní systémy včetně ESC, a aby se u všech modelů tyto systémy nabízely alespoň jako volitelná výbava.

Toyota se svými modely Avensis a iQ dokázala, že velikost vozidla nesouvisí s jeho celkovou bezpečností. Citroen C3 Picasso je prvním z testovaných vozidel, které získalo body za zařízení omezující rychlost umístěné na přístrojové desce, což je požadavek nového hodnotícího systému Euro NCAP. Zatímco vynikající výsledky této první várky vozidel jsou důkazem toho, že testované vozy nabízejí to nejnovější z oblasti bezpečnosti, ještě stále je co vylepšovat. Většina testovaných vozidel podala slabý výkon při zkoušce bočního nárazu a nárazové zkoušce do sloupu. Nové hodnocení Euro NCAP nyní bere v úvahu i jiné kritické části těla než je samotná hlava. Pouze Toyota Avensis dosáhla dobrých výsledků při zkoušce nárazu dozadu. Všechna testovaná vozidla kromě Subaru Impreza mají stále nedostatky v ochraně chodců.

„Uznávame, že tento nový systém hodnocení je v některých oblastech náročnější, avšak jinde zase poskytuje výrobcům více času na rozběh. Voláme to „inteligentní tlak“. Potřebujeme zvýšit laťku, ale zároveň zohledňujeme současnou situaci a dávame výrobcům šanci zakomponovat do svých vozidel nejlepší bezpečnostní prvky. Uvedení výrobci ukázali, že splňují všechny naše předcházející požadavky. Tešíme se na to, jak budou dále postupovat.“, zhodnotil Michiel van Ratingen, generální tajemník Euro NCAP.

Euro NCAP si velmi dobře uvědomuje to, že v časech ekonomické krize se stanovují priority, proto se chce ujistit o tom, že bezpečnost je i nadále nejvyšší prioritou. Podle odhadů se finanční škody způsobené dopravními nehodami v roce 2007 pohybovaly kolem asi 200 miliard, což odpovídá přibližně dvěma procentům hrubého národního produktu EU. Zavedením nového systému hodnocení zaručíme bezpečnost konstrukcí vozidel a jejich zařízení, což sníží finanční zatížení společnosti a pomůže zmenšit emocionální trauma miliónům rodin po celé Evropě. Euro NCAP je toho názoru, že pokud se zaměříme na jiné priority jako je bezpečnost, povede to jen k zdánlivým ušetřením. Stejně tak věříme, že výrobci, pro které bude bezpečnost nadále tím nejdůležitějším aspektem, budou náležitě oceněni dobrým celkovým hodnocením.

Dnes večer se v Bruselu koná mimořádná akce, kde Euro NCAP zveřejňuje nový systém hodnocení i nejnovější výsledky, a to za přítomnosti zástupců automobilového průmyslu, všech zainteresovaných subjektů a médií. Vystoupí Ari Vatanen, člen Evropského Parlamentu, Johann Friedrich Colsman, zástupce kabinetu evropského komisaře pro dopravu Antonia Tajaniho, Antonio Avenoso, výkonný ředitel Evropské rady pro bezpečnost na cestách (European Transport Safety Council) i předseda Euro NCAP Claes Tingvall a generální tajemník Dr. Michiel van Ratingen.

Euro NCAP včera v Záhřebu s potěšením přijalo cenu chorvatské novinářské asociace HR Auto Safety Award (Cena za bezpečnost vozidel).

Značka a model

Celkové hodnocení
Ochrana dospělých cestujících
Ochrana dětských cestujících
Bezpečnost chodců
Bezpečnostní systémy („safety assist“)


Citroen C3 Picasso
Celkové hodnocení: 4 body

Mazda 6
Celkové hodnocení: 5 bodů

Mitsubishi Lancer
Celkové hodnocení: 5 bodů

Subaru Impreza
Celkové hodnocení: 4 body

Toyota Avensis
Celkové hodnocení: 5 bodů

Toyota iQ
Celkové hodnocení: 5 bodů




Seznam článku:
19. 2. 2009 - Nový systém hodnocení pomůže zlepšit bezpečnost vozidel
21. 7. 2008 - Rok po zavedení ESC (elektronická kontrola stability) – výrobci ji stále neposkytují jako součást standardního vybavení
4. 3. 2008 - Euro NCAP poukazuje na slabá místa automobilek v nové kategorii
27. 12. 2007 - Euro NCAP testuje naplno
7. 12. 2007 - Dnes Euro NCAP zveřejňuje výsledky pro lehký offroad Nissan X-Trail
4. 10. 2007 - Nejnovější výsledky crash testů od Euro NCAP
18. 7. 2007 - Euro NCAP zveřejňuje nejnovější výsledky pro Dodge Caliber
5. 3. 2007 - Nové výsledky crashtestů EuroNCAP
19. 2. 2007 - VANY: někteří výrobci stále nedbají na bezpečnost
3. 1. 2007 - Seat mění své rozhodnutí
5. 12. 2006 - Nové výsledky crashtestů EuroNCAP
10. 8. 2006 - Euro NCAP objevilo nedostatky u dvou nejprodávanějších modelů
31. 5. 2006 - Odpovědi na vaše nejčastější otázky
23. 5. 2006 - Euro NCAP zvedá varovní prst pro automobilový průmysl, novému Chevroletu Aveo* uděluje přeškrtnutou druhou hvězdičku
23. 5. 2006 - Euro NCAP oznamuje, že poprvé udělilo čtyři hvězdičky za ochranu chodců
23. 5. 2006 - Konference při příležitosti 10. výročí existence Euro NCAP
23. 5. 2006 - FIAT IDEA a NISSAN PATHFINDER získávají od Euro NCAP čtyři hvězdičky
23. 5. 2006 - Nové crashtesty Dacie Logan
28. 11. 2005 - Výsledky crashtestů prováděných sdružením EuroNCAP
5. 7. 2005 - Euro NCAP oznámilo vozidlo s nejvyšším skóre
Copyright © 2005 CRASHTEST.SK
Source of information: WWW.EURONCAP.COM
počet návštev: 1 378 582 od XI.2005